A few word from the author

Bismillahirrahmanirrahim...
Subhanallah
Alhamdulillah
Allahuakbar!!!

3/11/2013

Dengarlah Wahai Pencinta


Lelaki dan perempuan yang baik bukanlah yang memakai 'kosmetik islam' (SMS islamik), tetapi pada kekuatan menghalang diri daripada saling mengotorkan pasangan masing2 dengan maksiat (zina hati). Zina hati ini umpama dosa yang 'manis' jika kita sms si dia. Ia adalah suatu perasaan yang tercetus sebelum zina yang lebih besar. Sesungguhnya cabaran selepas kahwin amatlah berat berbanding cabaran mengelak zina sebelum kahwin. Jika ini pun gagal, muhasabahlah diri segera sebelum melangkah ke usia remaja yang lebih mencabar itu. -SOLUSI-

Wahai kaum hawa sekalian, ingatlah 2 perumpamaan ini.

1.
Jika terdapat dua jam, satu daripadanya berbalut cantik, manakala satu lagi diletakkan untuk tontonan dan sentuhan ramai (display). Dan apabila seseorang ingin membeli, sungguhpun yang disentuh adalah jam di'display', namun yang dibeli adalah jam yang berbalut.

2.
Sbuah kereta ini berharga RM 10,000 dibeli trus dari kilang (first hand). Dan apabila kereta ini ingin dijualkan kepada seseorang (second hand), harganya akan turun sebanyak 50% drpd original price. Dan apabila pemilik ke2 juga ingin menjual nya kepada pembeli lain, harganya akan turun 50% dari harga yang dia dikenakan ketika membeli kereta itu dulu. Hal ini berlanjutan sekiranya kereta itu trus dijual.

Penerangan:

1.
Jam yang berbalut bermaksud wanita yang menjaga auratnya serta yang berkaitan daripada pandangan dan tarikan orang lain.
Jam yang di 'display' kan pula bermaksud (Ana rasa sume tahu).
Maka pilih la apa yang intu rasa baik.

2.
Kereta ini umpama wanita, manakala pembeli umpama lelaki. Harga kereta pula dimaksudkan HARGA DIRI. Jika seseorang perempuan itu sering bercouple or bertukar pasangan, harga dirinya akan jatuh sehinggakan lebih murah daripada membeli seutas benang.

Fikirkanlah sendiri. Muhasabahlah diri. Semoga kita sama menegur diri kita sesama manusia. Jika ada salah dan silap harap dimaafi. Teguran dan komen amatlah dialu-alukan. Smoga hidup kita sekalian diredhai Allah. Wallahualam.

No comments: