A few word from the author

Bismillahirrahmanirrahim...
Subhanallah
Alhamdulillah
Allahuakbar!!!

2/28/2016

Apa yang perlu disediakan untuk Program Transformasi Minda

Anda mesti sudah tidak bersedia malah anxious memikirkan anda sudah tidak boleh bermain-main lagi selepas ni. Tapi relax saja, sebab sebelum anda diberi tanggungjawab yang berat, kerajaan dah sediakan satu kursus untuk kita. Kursus ni agak pack namun akhirnya ia melatih anda untuk mengolah circadian rythm menjadi seperti HO. Bangun 6am, tido 12am esoknya. Ok la. Kursus ni pun banyak akan mengajar kita tentang peraturan sebagai penjawat awam, bagaimana memohon cuti, apakah tatatertib dan hukumannya, bagaimana menulis transkrip ubat dan haluan kerjaya. So kita mulakan dengan apa yang perlu disediakan untuk ke PTM anda.









Pertama, anda kena sediakan dokumen-dokumen wajib diatas. Dokumen salinan fotostat tidak perlukan pengesahan. Borang profil peserta di lampiran A jangan lupa sediakan 2 beserta 2 gambar passport yang telah dilekatkan.






Ni adalah list pakaian yang perlu dibawa untuk PTM. Bawak baju sukan lebih. Kalau boleh 5-7 helai baju kolar dan seluar trek. Ni dah cakap awal2. Sebab ada perlawanan sukan. Prepare la badan fit sikit. Aq ni pancit je each half time. Baju kolar jersi pun boleh pakai. Baju kemeja lengan pendek pun boleh pakai. So yang lain2 ikut list tu je. Siapa yang tak tahan sejuk tu bawak la baju sejuk, sebab mostly hotel dan bilik kuliah aircond. Jangan sakit je sepanjang kursus. Nanti tak cukup kedatangan, hangpa kena ulang balik kursus induksi atau pun dihentikan terus perkhidmatan.


1 comment:

Anonymous said...

salam doc, check list document dalam lampiran C tu macam mana ya? perlu serah masa PTM juga ke?